صنعت و معدن

20 هزار میلیارد تومان در دست کیست؟

هشدار درباره انباشت ثروت نجومی یک امپراطوری خانوادگی

گزارش اختصاصی بازرگان نیوز؛

چندی پیش برخی منابع خبری و فعالان فضای مجازی در گزارش هایی از فعالیت های اقتصادی گسترده برادر یکی از متهمان پرونده معروف «پتروشیمی گیت» خبر دادند.

بر اساس این گزارش ها،م.ص برادر ع.ص که یکی از متهمان اصلی پرونده معروف شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران است در حال حاضر یکی از ثروتمند ترین افراد ایران است چرا که اختیار اموال برادرش را به دست گرفته است و ثروتی بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان را پیش روی خود دارد.

طبق اطلاعات سایت رسمیو، وی سابقه عضویت در هیأت مدیره 47 شرکت را داشته که در برخی از این شرکت ها نیز بازرس یا سهامدار است. وی هم اکنون به طور هم زمان در 24 شرکت عضو هیأت مدیره می باشد که در 20 مورد از آنها رییس یا نائب رییس هیأت مدیره است. فعالان فضای مجازی و روزنامه نگاران از خانواده وی با عنوان «امپراطوری» نام می برند و معتقدند که این شخص قدرت عزل و نصب 173 عضو هیأت مدیره از شرکت های زیر مجموعه خود را دارد.

همچنین م.ص با توجه به شرکت هایی که در آنجا سمت داشته است، در حدود 25 صنعت از جمله صنایع خدمات مهندسی، گردشگری، ساخت و ساز، بازرگانی، غذایی، پتروشیمی، لیزینگ، صنایع دریایی، نساجی، سرمایه گذاری و چندین صنعت دیگر تاثیر گذار است. این در حالی است که این فقط لایه اول شرکت هایی است که وی در آن نقش دارد و با بررسی دقیق تر می توان فهمید که م.ص از طریق شرکت های زیر مجموعه پرتفوی بورسی و غیر بورسی و اعضای هیأت مدیره شرکت های تحت مدیریت خود، تاثیر قابل توجهی در شرکت هایی همچون بانک ایران زمین و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری (سمگا) داشته و از طریق ارتباطات م.ص و به طور کل امپراطوری شکل گرفته خانوادگی وی، نفوذ قابل ملاحظه ای در شرکت بازرگانی پتروشیمی (PCC) دارد.

آنچه قابل توجه است این است که برادر وی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی در حال گذراندن محکومیت است و اختیار تمام و کمال ثروت هنگفت وی به برادرش می رسد.

اما آنچه قابل توجه است این است که برادر وی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی در حال گذراندن محکومیت است و اختیار تمام و کمال ثروت هنگفت وی به برادرش می رسد که می تواند با حرکت به سمت هر یک از صنایع نام برده شده،جهش قیمتی غیر قابل تصوری را ایجاد کند که در شرایط کنونی باید با آن مقابله کرد تا این گونه رفتارها نظام اقتصادی را مختل نکند و آرامش نسبی را از میان نبرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا